Miłośnicy wina mają w dzisiejszych czasach wiele możliwości wymiany doświadczeń i edukacji. Oprócz coraz bardziej popularnych konkursów degustatorskich, wycieczek tropem winiarzy czy też bardzo dobrej jakości magazynów o winach mają popularne dzisiaj wszelkie metody komunikacji między sobą i wymiany doświadczeń. Utworzyło się sporo klubów miłośników wina w ostatnich latach, a dostęp do Internetu pozwala na o wiele większą komunikację i poszerzanie swojej wiedzy w tej dziedzinie. Do tradycyjnych metod nauki oraz podążaniem za branżą winiarską są specjalistyczne pisma i magazyny poświęcone tej tematyce.

Są tak wszelkie informacje dotyczące wystaw, konkursów, degustacji czy nowości wprowadzanych na rynek. Można dowiedzieć się z nich także o ciekawych miejscach uprawy winorośli i pracy winnic z całego świata. Są tam również zamieszczane ogłoszenia o wycieczkach czy wyjazdach enoturystycznych. Felietony piszą doświadczeni w branży fachowcy, a także znani producenci wykwintnych trunków.

Są także ciekawe wywiady i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Regularnie czytając takie pisma można w niedługim czasie nabyć sporą i przydatną wiedzę na temat wina. Miłośnicy tematu mają bowiem sporo wątków i przepięknych zdjęć do oglądania w artykułach. Takie pisma to także dobra reklama dla producentów i sklepów z winami.

Są także rubryki z namiarami na kursy i szkolenia na sommelierów, degustatorów czy kelnerów. Jest to zatem doskonały pomysł na poszerzanie wiedzy i bieżące śledzenie branży a także tradycyjna forma wspierania branży winiarskiej i wydawniczej.