Miejscem, w którym możemy spotkać bardzo szeroki i chwilami naprawdę interesujący wybór win są również sklepy wielko- oraz średniopowierzchniowe. Markety, hipermarkety czy sieci dyskontowe zauważyły, że wymagania przeciętnego konsumenta rosną, więc musi za tym iść poszerzona i bardziej ambitna niż zazwyczaj oferta.

Możliwości ku temu jest wiele, ponieważ dystrybutorzy sprowadzają nad Wisłę bardzo wiele win z całego świata. Niektóre z nich są naprawdę interesujące i stosunkowo tanie.

Użytek z takich ofert robią nawet znawcy tematu. Aktualnie w typowym supermarkecie regały z winami są wypełnione po brzegi propozycjami z różnych krajów.

Mamy bardzo duży wybór win europejskich, ale nie brakuje także propozycji z Ameryki Południowej czy z Afryki. Wina z RPA zyskują coraz większe uznanie, a wina z Chile od lat są znane sommelierom.

W dużych sklepach win na stanie może być nawet kilkaset, co dla smakoszy jest wspaniałą informacją, choć wyboru taka ilość nie ułatwia. Ciekawą politykę na odcinku win stosują również dyskonty.

Te ostatnie jak wiadomo są wyspecjalizowane w akcjach tematycznych, które odbywają się okresowo. W tym czasie promuje się produkty określonego rodzaju, w tym również wina.

Bywa nawet, że kącik z winami zostaje zaaranżowany w przyciągający uwagę sposób na stałe – tak postąpiła chociażby niemiecka sieć Lidl, która zachęca fanów dobrego wina szyldem „Winiarnia Lidla”. Bardzo ważna w przypadku takich akcji tematycznych jest optymalna selekcja trunków, tak aby coś dla siebie znaleźli zarówno zwolennicy win wytrawnych i półwytrawnych, jak też znacznie słodszych.