W ostatnich latach możemy zaobserwować na polskim rynku podwyższoną aktywność sklepów dyskontowych, które starają się zagospodarować różne segmenty branży spożywczej, w tym również na odcinku dotyczącym alkoholi. Nikogo już nie dziwi bogaty wybór białych i czerwonych win jaki możemy znaleźć w niemal każdym sklepie dyskontowym. Normą są również marketingowe akcje oraz promocje, w trakcie których oferowane są na przykład wina z konkretnego kraju lub międzynarodowy zestaw win różniących się stopniem słodyczy oraz walorami aromatycznymi.

Sporym plusem kupowania win w dyskontach jest to, że możemy kupić bardzo dobre i ciekawe trunki w szalenie atrakcyjnych cenach. Nie powinno nas wcale dziwić, jeśli w dyskoncie znajdziemy wino, za które w sklepie specjalistycznym musimy zapłacić kilka razy tyle. Dla smakoszy poszukujących perełek to wręcz znakomita okazja, aby tanim kosztem uzupełnić piwniczkę o kilka interesujących pozycji. Trzeba jedynie wiedzieć, czego się szuka i odpowiednio rozpoznać rynek.

Chyba bezpowrotnie minęły czasy, kiedy to dyskonty były utożsamiane z bałaganem i towarami kiepskiej jakości. Dziś prawie każdy działający na rynku sklep tego rodzaju stara się przynajmniej na niwie wizerunkowej upodobnić do delikatesów. Stąd dobór oferowanych win nie jest przypadkowy. Pomagają w nim profesjonalni sommelierzy oraz eksperci z branży winiarskiej, którzy rekomendują konkretne trunki. Co ciekawe, pomimo ogólnego upodobania Polaków do słodkich alkoholi, wśród dyskontowych win dominują warianty wytrawne i półwytrawne.